donderdag 5 mei 2011

Een Youp van 't Hekje

Als niet telefoonverslaafde die niet iedere 5 minuten naar z'n telefoon grijpt omdat ie denkt dat ie gebeld dan wel gesmst wordt heb je het niet makkelijk in deze maatschappij omdat het zo ongeveer de alom geaccepteerde regel is dit wél te doen. Ook de telecomaanbieders gaan hier klakkeloos van uit.

Vanwege de aanstaande trip naar Londen besloot ik voor die periode mijn voicemail uit te zetten, ik dit ingesteld op de T-Mobile site. Ik vergiste me met de datum en wilde dit herstellen, dat ging niet dan moest je een moment wachten, maar na een paar dagen lukte het nog steeds niet, tijd om T-Mobile hiervan op de hoogte te stellen.

Nou dan komen ze in actie hoor! Allereerst een standaard antwoord per mail beginnend met 'Ik begrijp dat u een probleem heeft met...', de schatten van T-Mobile hoeven dan alleen maar de woorden in te vullen waar het om gaat, ze lezen het probleem niet echt.
Als werkend mens heb ik mijn telefoon onder werktijd natuurlijk niet aanstaan, sommigen zullen bij het lezen van voorgaande zin een licht benauwd gevoel op de borst krijgen, maar geloof me het ís te doen.

Ook T-Mobile gaat ervan uit dat je altijd bereikbaar bent. Ik ben 6 (zes!) keer gebeld en gesmst door T-Mobile op mijn per email gestelde vraag over het probleem, de dag erna weer.
Uiteindelijk een email ontvangen waarin enigzins bestraffend werd vastgesteld dat ik niet te bereiken ben en of ik dan per email nog maar eens uit wil leggen wat er aan de hand is (het ging om de begindatum van de voicemailstop die verandert moest worden)
Het antwoord daarop was dat dit nu was doorgestuurd naar een andere afdeling.
Per sms kreeg ik de mededeling dat op mijn verzoek de voicemailstop was uitgezet. Dat was dus niet mijn vraag, wel kon ik nu zelf weer de voicemailstop instellen met de juiste datum.

T-Mobile is dus niet in staat om heel simpele dingen simpel op te lossen, dat heb ik al eerder ervaren.
Alsof het nog niet genoeg was kreeg ik vandaag een smsje met de vraag of ik cijfers wilde geven voor de service, dat waren 5 (gratis) smsjes en als laatste mocht ik nog even (gratis) feedback geven, dat heb ik gedaan:

"Als jullie gewoon je werk doen en goed LEZEN wat een vraag is, daar geen T-Mobile standaard antwoord op geven, geen tijd verspillen om te proberen werkende niet mobielverslaafde mensen te bellen en te smsen over een per EMAIL gestelde vraag, hoeven jullie ook niet  zoiets stompzinnings als dit te doen"

Wij noemen dit thuis een 'Youp van 't Hekje'. Ik ben blij dat mijn T-Mobile abonnement bijna is beëindigd.
Ik ga dan voor simlockvrij!

3 opmerkingen:

  1. Begrijpend lezen is sowieso een uitstervende hobby. Maar wel goed van T-Mobile dat ze je de kans geven om je frustratie(s) te mogen uitten (ik moest wel stiekem lachen om dit blog) ..!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @dutchdray Ze gebruiken de feedback om hun service in de toekomst te verbeteren, dat is op zich een positief initiatief.
    @Miss Sushi Heb jij connecties met/bij T Mobile??

    BeantwoordenVerwijderen