woensdag 22 juni 2011

Afk.

Wanneer het precies begonnen is weet ik niet, maar als er over TV-programma's wordt geschreven, worden tegenwoordig alleen de beginletters gebruikt. Veelal zijn dit programma's van de commerciële zenders. Ik geloof ook dat de succesvolle soapserie voor laaggeletterden "Goede Tijden, Slechte Tijden" de eerste was en als 'GTST' werd aangeduid. En door de trouwe schare fans wordt dat zelfs al in de spreektaal opgenomen.
Het hek was toen van de dam. 'SYTYCD', SATC, 'SDOHIJ', DWDD. Ik vind dat iets stoms, dat komt waarschijnlijk omdat ik niet veel TV kijk en dan totaal niet weet over welk programma ze het hebben.

In de jaren 70 had Mies Bouwman een talkshow met de hilarische titel "Een Mens Wil Op De Vrijdagavond Wel Eens Even Zitten En Een Beetje Lachen Want Er Is Al Genoeg Ellende Op De Wereld" In die tijd werd de programmatitel ingekort tot "Een Mens Wil..."
Nu zou men het hebben over 'EMWODVWEEZEEBLWEIAGEODW'

4 opmerkingen:

  1. hahahaha echt he..dus ik ben niet de enige?
    Ik volg al die troep ook niet.
    Wel programma's die al zo heten zoals, NCIS en
    CSI

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het fenomeen al een tijdje, want de Bondfilms worden zo door de 'fans' al jaren genoemd.

    DN, FRWL, GF, TB, YOLT, OHMSS, DAF, LALD, TMWTGG, TSWLM, etc. (etc. is geen Bondtitel, maar staat voor et cetera)..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind gtst wel leuk en volg het dan ook trouwen de af korting is een begrip gewoorden voor trouwe volgers van dit programa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Els Het is je gelukt om te reageren! Alleen zie ik je fotootje niet (niet ingelogd denk ik)

    BeantwoordenVerwijderen