vrijdag 29 juli 2011

Fame

"You got big dreams, you want fame. Well fame costs and right here's where you start paying, in sweat."
Dit was de openingszin van de jaren 80 TV-serie 'Fame', uitgesproken door danslerares Lydia Grant, gespeeld door Debbie Allen (zus van Phylicia Rashãd die Clair Huxtable speelde in de 'Cosby Show')
De serie werd vanaf 1982 tot 1987 uitgezonden. In Nederland geloof ik vanaf 1983
Ik vond het een geweldige serie en heb destijds alle LP's gekocht, en nu heb ik de eerste twee seizoenen op DVD aangeschaft. Lekker weer genieten van, en meezingen met Lydia, Coco, Leroy, Danny, Bruno, Doris en anderen.
De serie heeft 6 seizoenen gelopen, maar ik heb die niet allemaal gezien, volgens mij zijn ook niet alle seizoenen in Nederland uitgezonden.

1 opmerking:

  1. Ja, ik was vroeger ook groot fan van de serie. Het eerste seizoen vond ik het leukst.

    BeantwoordenVerwijderen