donderdag 28 juli 2011

Fietsband

Naar aanleiding van het debacle van 2 juli moest het er toch van komen. Omdat ik nooit heb geleerd hoe een band te plakken laat staan te verwisselen heb ik m'n fiets naar de fietsenmaker gebracht.
"Welke prijsklasse?" vroeg de jongen.
Ik wist niet dat er prijsklassen waren, een band is een band, maar dat was te simpel gedacht, de prijzen varieerden van 15 tot 50 (vijftig!) Eurie.
"Khebnou 'n bandje in de aanbieding van 25 voor 18.95" zei ie op zo'n toon die wel meer monteurs eigen is.
Die wordt het want het is een fiets die als oud barrel bestempeld kan worden.
Dat is dan de buitenband de binnenband alsmede het arbeidsloon komt daar nog bij.
Ik zie het wel, zaterdag istie klaar.

2 opmerkingen:

  1. Een volgende keer zal ik je leren hoe je een band moet plakken. Okay? Deal!

    ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @dray dit was beyond plakken hè, dit was een geheel nieuwe binnen en buitenband om een achterwiel plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen