woensdag 27 juli 2011

Hold sammen hold hender

De vreselijke gebeurtenissen in Noorwegen laten me niet los, ik heb ooit eens een horrorfilm gezien waarin een personage haar toevlucht zocht bij een politieman, die dus geen politieman bleek te zijn. Ik weet nog dat dát gegeven uit de film me het meest is bijgebleven.
Wat er, met name op het eiland Utøya, is gebeurd lijkt het script van een slechte horrorfilm.
Maar het is echt, een idioot heeft meer dan een uur lang mensen kunnen vermoorden.
De paniek en angst bij deze mensen moet onvoorstelbaar zijn geweest.
Zoveel doden, zoveel families in rouw, zoveel overlevenden met een levenslang trauma.
Wij kunnen vanuit hier alleen onze gedachten naar die mensen zenden.

De Noorse krant Verdens Gang heeft via haar website de mogelijkheid geboden voor mensen uit de hele wereld om hun steun te betuigen door virtueel een menselijke kring te vormen, je vult je naam, leeftijd, woonplaats en land in, kiest een figuurtje uit en je staat in de kring. Dit is de link

2 opmerkingen:

  1. Ik heb me inmiddels ook aangemeld. We halen er de slachtoffers niet mee terug, maar het geeft voor de nabestaanden wellicht een gevoel dat ze niet helemaal alleen staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @dutchdray Fijn dat je je ook in de kring hebt opgesteld. Ik deel jou gedachten hierover volledig.

    BeantwoordenVerwijderen