woensdag 17 augustus 2011

Haagsche kringen

Ik wilde nog wat presentjes kopen en combineerde dat met een bezoek aan m'n geboortestad Den Haag.
Ondanks dat er in de loop der tijd heel veel veranderd is heeft het tóch iets van thuiskomen.
De binnenstad blijft grotendeels opgehangen aan de historische en monumentale gebouwen die er zijn.
De Bijenkorf mogen ze aan de binnenkant verbouwen wat ze willen maar aan de gevel en het trappenhuis met de glas in lood ramen mogen ze niet komen bijvoorbeeld.

Gelunched heb ik aan de voet van de Grote Kerk bij weer een ander oud stukje Den Haag: de Groenmarkt bij het oude stadhuis en stadsherberg 'T Goude Hooft.
Hare Majesteit was vandaag niet aanwezig op haar werkpaleis, want er wapperde geen driekleur.


5 opmerkingen:

  1. Ja, het blijft toch de plek van je 'roots'. Ik heb het met m'n geboorteplaatst meer met de herinneringen dan met de gebouwen (alles is inmiddels gesloopt en opnieuw opgebouwd).

    Op de foto met (heerlijke) lunch, is dat links de menukaart of heb je nu ook een e-reader aangeschaft? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @dray Eer schept men water met een zeef voordat ik een e-reader aanschaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Chris Haha die reactie had ik wel verwacht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. misschien als er een jaren 70 printje om zat wie weet

    BeantwoordenVerwijderen