donderdag 22 september 2011

22 september 1924

22 September 1924 is de dag waarop mijn vader geboren is en ondanks dat hij nu bijna 6 jaar geleden is overleden blijft het voor mij zijn verjaardag. Bij het invullen van de nieuwe verjaardagskalender zet ik bij 22 september nog steeds "Pa", en dat blijf ik ook doen.

In Den Haag waar wij woonden is het in deze tijd kermis op het Malieveld, mijn vader fietste daar langs op weg naar en van zijn werk. Op 21 september kwam hij dan met een zak oliebollen thuis, "Want", vond hij, "Het is mijn oudejaarsavond".

Vroeger in de jaren 70 werden bij ons de verjaardagen uitgebreid gevierd. Twee kamers vol visite dus er werden stoelen gehuurd, er werd gedanst, polonaise gelopen, en gerookt want dat deed iedereen toen nog, de sigaretten geserveerd in glaasjes op tafel

Hij bakte dan meestal zelf tulbandcake of kleine cakejes die nu cupcakes heten.

Dat zijn zo van die momenten en gebeurtenissen die op een dag als vandaag door mijn hoofd gaan.

4 opmerkingen:

  1. Dat zijn momenten en gedachten om te koesteren..
    Gefeliciteerd met je vaders verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja natuurlijk herinner ik mij ook deze gezellige verjaardagen ook goed en in der daad 22 sep zal altijd verbonden blijven met onze pa en denkend aan hem de leuke jeugd die we gehad hebben bedankt papa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Frans nog even zeggen dat jij wel heel erg op papa gaat lijken hoor uiterlijk al tans

    BeantwoordenVerwijderen