zaterdag 29 oktober 2011

Einde zomertijd

Het is bijna weer de laatste zondag van oktober, dat betekent dat we de klok weer een uurtje terug mogen zetten en dientengevolge dus één uur langer weekend hebben, dat uur hadden we nog tegoed van de  laatste zondag van april, toen hebben we een uur ingeleverd.

Sommige mensen blijven er maar problemen mee hebben of de klok nu vóór of áchteruit gaat, terwijl er zo'n makkelijk ezelsbruggetje voor is:
In het VOORjaar VOORuit
In het NAjaar ACHTERuit

Dan zijn er nog mensen die problemen ondervinden van het uur verschil. Die zeggen er 'last' van te hebben, die hoor je de aankomende week dan regelmatig zeggen als reden of excuus:
"Ja, dat komt door het uur"
Ik vind dat zo'n gezeur, waar in godsnaam heb je last van als volwassen mens? Één uur?
Ik heb zo het vermoeden dat als ze het niet zouden weten en er een uur verschil zou zijn ze het niet eens zouden merken.

Ik zet de klokken zaterdagavond voor ik naar bed ga op de nieuwe tijd zodat ik zondags er meteen in meega. Nergens 'last' van.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb er ook nooit zo een probleem mee..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bedankt voor het ezels bruggetje ik ben dus een van DIE mensen die nooit weten waan neer voor of achteruit

    BeantwoordenVerwijderen