woensdag 12 oktober 2011

Girobetaalkaarten

We hebben niet altijd in een wereld geleefd van pinnen en online bankieren. Toen ik voor het eerst ging werken heeft mijn vader voor mij een Girorekening geopend, daar kon mijn salaris op gestort worden en je kreeg overschrijfkaarten én girobetaalkaarten.

Mijn vader heeft mij precies uitgelegd hoe het allemaal in z'n werk ging. De eerste girobetaalkaarten waren blauwe ponskaarten, de slogan was dan ook "Giroblauw past bij jou". Vanaf 1984 werden dat slappe kaarten.

Je kon er geld mee opnemen op het postkantoor of postagentschap en in winkels en je kon er mee betalen (tot 300 gulden (136 Eurie) per kaart). De naam en handtekening op het pasje werd vergeleken met die je op de kaart had gezet als controle.

2 opmerkingen:

  1. Ach ja.. Wordt er weer een lade met herinneringen geopend! Toen ik nog bij V&D werkte vond ik het altijd een crime, wanneer men met zo'n kaart wilde betalen. Nummers checken en ik vond de handtekeningen eigenlijk nooit lijken..

    BeantwoordenVerwijderen