dinsdag 18 oktober 2011

Paniek

Vorige week had Blackberry storing, vandaag was op m'n werk het computersysteem niet operationeel alsmede sommige kassahandelingen niet uitvoerbaar, en ik begreep van een vriend dat KPN internet er ruim een dag heeft uitgelegen.

De lichte paniek die dan ontstaat en het niet meer weten wat te doen zónder deze moderniteiten op communicatie gebied geeft wel aan hoe ver het al gekomen is en hoe afhankelijk we er van zijn geworden.

Mocht er ooit een grote storing zijn, van zeg maar een week, dan staat de hele maatschappij stil.
Een angstaanjagende en tegelijkertijd trieste gedachte.

2 opmerkingen:

  1. ja is waar maar als het openbaar vervoer een week zou staken dan ligt ook alles stil en woord het weer eens echt stil( op straat)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het ook wel op het werk gehad. Kon niemand iets doen, omdat het systeem plat lag. Ik riep al over de afdeling 'mag ik een kaartenbak?'. Velen wisten niet eens wat ik bedoelde..

    BeantwoordenVerwijderen