zondag 27 november 2011

Oh honey, machinery

Omdat ik bang was dat de volgende stap zou zijn dat de NS me in elkaar zouden slaan als ik het waagde, ondanks al hun moeite mij aan de chipkaart te krijgen, wederom met een papieren kaartje te gaan reizen, heb ik vandeweek mezelf eens ingelezen op hun site over wat ik nou allemaal moest doen.

Ik kwam er achter dat je het chipkaartje automatisch kan laten opwaarderen, zodat je maar één keer een activeringsproces moest ondergaan. Via de site diende ik mijn voordeelurenabonnementkaartjesnummer in te toetsen dan kon ik naar een oplaadpunt om de bestelling op te halen.

En wat bleek, zo'n oplaadpunt was er gewoon bij good old Albert Heijn! Dus vandaag ben ik naar het aangegeven punt gegaan en jawel hoor daar stond een apparaat met iets van 3 of 4 verschillende gleuven waar het kaartje in zou kunnen. Gleuf 3 die ik probeerde gaf reactie en op een gegeven moment gaf het schermpje aan dat het automatisch opwaarderen er op stond.

Nou ja, of het allemaal goed gegaan is weet ik nog niet, want toen ik thuis kwam om op de NS-site te kijken of het gelukt was (je schijnt daar dan precies te kunnen zien welke reizen je wanneer gemaakt hebt alsmede de saldo van de chipkaart) bleek de site tot maandag in onderhoud te zijn en dus niet bereikbaar.

Als het goed is hoef ik nu dus nimmer meer in rijen bij automaten te staan, ik check in, reis en check uit. Als het bedrag op de chipkaart tot 5 Eurie gedaald is wordt het automatisch aangevuld tot 20 Eurie.
Leve de vooruitgang dan maar!

1 opmerking:

  1. ja zal wel ergens goed voor zijn al deze voor uitgang maar ik moet er bijna van huilen dan komt het weer zo dicht bij he dat je ouder woord en met deze heden daagse jolijt niet meer snapt snik

    BeantwoordenVerwijderen