woensdag 28 december 2011

Goed voornemen?

Nu het jaar ten einde loopt en er weer een nieuw begint, is er voor veel mensen een punt gekomen om nu dan eindelijk dat goede voornemen door te zetten. In januari komt er steevast weer een nieuwe lichting sporters op de sportschool, die het dan meestal een aantal weken/maanden volhouden.

Omdat ik niet altijd in de pas loop en veelal mijn eigen plan trek heb ook ik een voornemen voor het nieuwe jaar en dat is mijn sportschoolabonnement opzeggen, sterker nog ik heb dat vandaag gedaan.
De laatste tijd merkte ik dat ik er niet veel zin meer in had en ook mijn lichaam had er genoeg van.

Let wel: ik heb het 23 (drieëntwintig) jaar gedaan, m'n verloofde uit die tijd vond nodig dat ik dat ging doen, dus ik ging. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er ooit een half jaar mee ben gestopt, onder zachte dwang van een andere verloofde die vond dat ik veels te veel met sporten bezig was.
Bovenstaande is ook één van de redenen dat ik geen verloofdes meer wil en alle aanzoeken in die richting rücksichtslos van de hand wijs, maar daar gaat het nu niet om.

Zoals de Dolle Mina's destijds hun BH's verbranden om hun standpunt kracht bij te zetten, zo heb ik mijn sporttas en sportschoenen met enig ceremonieel in de afvalcontainer geworpen. Ze waren toch tot op de draad versleten en aan vervanging toe, maar het gaat om het symbolische karakter van de daad.

Voor nu voelt het als een bevrijding en wie weet heb ik er over een tijdje wel weer zin in, of ga ik iets anders doen.


3 opmerkingen:

  1. oh my god..... die foto van die man
    nou als je in die fase zit sleur ik je hoogstpersoonlijk naar de sportschool en ga ik je begeleiden... en verder vind ik dat je gelijk hebt als het zon opgave is moet je gewoon stoppen
    kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jongen ik sta helemaal versteld hoor dat moet je echt van mij aan nemen maar ja jo als je het zo voelt moet je dat ook doen en je houd uren tijd over jo en je kan altijd weer beginnen of inderdaad iets anders gaan doen maar geniet van je gewonnen uurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon gaan hardlopen! Daar ben ik dit jaar mee begonnen en had ook nooit verwacht dat ik het leuk zou gaan vinden. Geen contributie en geen drempel om te nemen...

    Of anders een jaar sport-sabatical...

    BeantwoordenVerwijderen