zaterdag 24 december 2011

Robert Long: Vroeger of Later

Vandaag is het precies 5 jaar geleden dat Robert Long is begraven, en gisteravond ben ik met vriend Harry naar de voorstelling "Vroeger Of Later" geweest waarin Jenny Arean, Tony Neef, Joël de Tombe en Maaike Widdershoven een selectie brachten van het omvangrijke en prachtige oeuvre van Robert.
Helaas heb ik Robert Long zelf nooit live aan het werk gezien dus leek dit me een mooie 'next best thing'.

Veel over Robert werd er niet gepraat, Jenny is van het gezelschap de enige die met hem gewerkt heeft en bracht ook het hilarische speciaal voor haar geschreven "Gut Kijk Haar" en Joël vertelde dat hij als kind Robert heeft ontmoet op een vakantie in Italië.

Wat blijft en nog steeds staat als een huis zijn de prachtige teksten van Robert, nog steeds actueel en door alle vier mooi en goed gebracht, Jenny is natuurlijk een vakvrouw pur sang en ik vind Joël echt een verrassing, de laatste keer dat ik hem zag was hij in het ensemble van de musical "Hair" en nu zingt hij solo ontroerende nummers van Robert.

Jammer is dat er uit zo'n veel omvattend oeuvre keuzes gemaakt moeten worden, en er dientengevolge heel veel moois niet aan bod kan komen.
Ik zeg: "Op naar deel 2!"


1 opmerking:

  1. ik heb Robert long wel 1x in het echt mogen bewonderen heeeeel lang geleden toen ik in het congresgebouw werkte (in de oudheid dus)in Den haag of is dat Scheveningen?

    BeantwoordenVerwijderen