maandag 26 maart 2012

Happy returns en een nieuwe bewoner

Vorige week zag ik ze al in de buurt rondscharrelen, het zwanenechtpaar dat drie achtereenvolgende jaren 'mijn' vijver goed genoeg achtten om er hun nest te maken en er in totaal 17 jongen groot te brengen. De laatste twee jaar hadden ze elders hun domicilie gezocht, maar nu zijn ze druk bezig om hun nest in orde te brengen bij de kleine vijver. Erg leuk, want de buurtbewoners en ik zijn er trots op. Één buurman geeft ze op een vast tijdstip eten, en dan staan ze beiden al bij het tuinhekje te wachten.

En sinds vandaag is er ook een nieuwe bewoner in de grote vijver gesignaleerd: Een schildpad.
Hij (of zij) lag heerlijk te zonnen tussen het riet. Daarnaast zijn ook de waterhoentjes en de eendjes druk bezig met hun nesten. Ik hou van de lente!


1 opmerking:

  1. o ja wat leuk jo ja voor dat de vijfer bij de vijferhof was gedemd zagen wij daar ook regelmatig een schildpad zonnen en dat was een hele flinke en bij mij zijn er een stuk of 3 die we regelmatig zien als het zonnetje er is dus ja nog even dan hebben we een hele kolonie en nu maar wachten op de kleine zwaantjes he

    BeantwoordenVerwijderen