zaterdag 24 maart 2012

Zomertijd

Hoewel de lente net is begonnen doen de temperaturen al heel zomers aan, en dit weekend doet het ingaan van de zomertijd daar nog een schepje bovenop.

Ondanks dat ik me absoluut geen Einstein voel en ook zeker niet alles weet, heb ik wel het gevoel dat de mensen over het algemeen steeds dommer worden. Vandaag las ik in de krant weer iets wat dat gevoel bevestigd: Slechts 6 van de 10 Nederlanders weten dat als de zomertijd ingaat het 's ochtends later licht en het 's avonds later donker wordt, de rest weet niet wat het verzetten van de klok inhoudt

Hoe het komt weet ik niet, maar ik ben van mening dat al die infantiele, geestdodende troep die de commerciële zenders uitzenden daar voor een belangrijk deel oorzaak van zijn. Mensen die al lichtelijk verminderd toerekeningsvatbaar zijn, krijgen nog het laatste duwtje naar complete hersenloosheid.

Voor de zekerheid slipte ik op mijn werk de zomertijd zo hier en daar in de conversatie, en gelukkig wist iedereen van de hoed en de rand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten