woensdag 25 april 2012

Beschuitje eten

In mijn jeugdjaren was "De Fabeltjeskrant" een heel populair kinderprogramma dus vanzelfsprekend werd er ook toen al op ingesprongen met diverse merchandise artikelen. Zo had tante Lidia van de overkant een grote Fabeltjeskrantbus waar ze snoep in bewaarde. Ik was dol op die bus, vanwege het snoep natuurlijk.

Ik zal er wel om gevraagd hebben, want ook wij hadden op een gegeven moment zo'n bus, die mijn moeder gebruikte waar ie ook voor was, om beschuit in te doen. Dat was een deceptie weet ik nog, want ik associeerde die bus met snoep.

Kijkend op het wereld wijde web blijkt dat Bolletje vijf verschillende bussen in omloop hadden gebracht, maar er is er maar één de echte: die wij thuis hadden.


De enige échte Fabeltjeskrant beschuitbus

3 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ik dacht dat het er slechts 4 waren, truus de mier en juffrouw ooievaar staan samen op 1 blik, op jouw foto staan 2 dezelfde blikken met een andere afbeelding naar voren !

      Verwijderen