zondag 20 mei 2012

Toerist in eigen stad

Toen ik begin dit jaar hoorde dat vrienden Edo en André nog nooit op de Euromast waren geweest, voelde ik me verplicht ze de mogelijkheid te bieden deze ervaring op te doen. Zo geschiedde het dat ze gisteren samen met Talitha afreisden naar Rotterdam om deze belangrijke 'eerste keer' mee te maken.

Allereerst koffie met taart bij mij thuis, nog een klein beetje verjaardag. Ik ben door hen verwend met een fles champagne, een boekje van de hilarische Paulien Cornelisse en een bijzondere Almeerse uitgave van Suske en Wiske.
Er hoorde nog iets bij, maar dat was er nog niet. De ondraaglijke spanning! Nu slaap ik vannacht zeker niet.

Het weer was ons zeer gunstig gezind, toen we rond half 3 aankwamen bij de Spido voor een rondvaart over de Maas, heerlijk riant gezeten onder het genot van koffie met lekkers en een drankje. Eenmaal weer terug zijn we naar de Euromast gelopen door een mooie wijk die voor mij ook nog onbekend was en het park onder de mast. Eenmaal boven vond ik het wel erg hoog, maar het uitzicht was, ook al stond ik niet helemaal aan de rand heel erg mooi. Mijn drie metgezellen bleken helden want zij durfden het aan om in de 'Euroscoop' te gaan, een roterende lift naar 185 meter hoogte. Nodeloos te zeggen dat ik dat oversloeg.
Naderhand op de meest mooie plek van het restaurant in de Euromast nog wat gedronken en wat hartige hapjes genuttigd.

Daarna op ons gemak naar Hotel New York gewandeld, wederom door een voor mij onbekende mooie wijk om van het heerlijke diner te genieten.
Niet alleen mijn Almeerse vrienden maar ook ik heb in Rotterdam weer voor mij onbekende plekjes ontdekt.




1 opmerking:

  1. Het was een leuke en geslaagde dag! En we hadden ook fantastisch weer (weer)!

    BeantwoordenVerwijderen