zaterdag 2 juni 2012

"Die hebben we niet"

In de folder van Albert Heijn stond een pakketje met drie bussen Gillette scheergel met 50% korting.
Dat is niet duur, dus had ik het meteen op mijn boodschappenlijstje gezet. Omdat ik zelf ook in een winkel werk, heeft de zgn "foldertaal" geen geheimen voor mij, allereerst check ik altijd de geldigheid van de folder (29 mei t/m 3 juni).

Woensdag kon ik ze niet vinden en bij navraag bleek dat ze nog niet binnen waren gekomen, dat kan gebeuren, vrijdag moest ik nog wat halen, maar zag ik ze toen nog niet, een medewerkster aan wie ik het vroeg had werkelijk geen idee waarover ik het had, dus heb ik me bij de informatiecounter vervoegd om de vraag aldaar te poppen.

Het meisje ging de manager bellen en zijn antwoord was heel helder: "Die hebben we niet!"
Ik vond dat een vrij duidelijk antwoord, alleen wilde ik ook graag weten waarom het dan in het foldertje stond en het er toch niet was.
Er kan namelijk van alles misgaan tussen het proces folder samenstellen en de daadwerkelijke bevoorrading. Daar kon het kind geen antwoord op geven, samen hebben we nog gekeken naar één of andere verwijzing in "foldertaal" dat het product niet overal dan wel enkel in grote filialen verkrijgbaar zou zijn, maar die was er niet.

Ik vond dit een melding waard bij de klantenservice van Albert Heijn, waarbij ik uitdrukkelijk heb vermeld niemand hier persoonlijk op aan te willen spreken, maar meer de communicatie binnen AH zelf, en dat ik bovendien altijd naar tevredenheid winkel in dit filiaal.

Ik ben in afwachting van het antwoord.

1 opmerking: