dinsdag 12 juni 2012

In Memoriam: Alexander Curly

Pas gisteren is bekend geworden dat Alexander Curly op 4 juni is overleden. In 1972 had hij een nummer 1 hit met "I'll Never Drink Again". Later ging hij over op Nederlands repertoire en scoorde met "Guus" , het verhaal van een boer die naar de grote stad gaat,  in 1975 opnieuw een nummer 1 hit. Ook het album "Vette Jus En Boerenjongens" staat 5 weken op 1 in de album lijst.
De opvolger, het nummer "Aggusus" over een nogal heetgebakerde Turkse gastarbeider, zou nu niet meer kunnen, maar in die dagen zag men er de lol nog van in.

Begin jaren 80 trok hij zich terug uit de muziekwereld en woonde de laatse jaren op Ibiza.
Alexander Curly is 65 jaar geworden.

1 opmerking:

  1. Sinds twee jaar heb ik dankzij een ander blog een vergeten meesterwerkje van Curly gevonden, het conceptalbum Zilverdael. Zowel vanwege de erg leuke karakterschetsen als de erg knap in elkaar gezette muziek probeer ik dit album opnieuw onder de aandacht van het publiek te brengen, o.a. door het titelnummer in de Top2000 te krijgen, en ik loop rond met wilde plannen om de muziek in de vorm van een schoolmusical gespeeld te krijgen. Ik geef toe, erg wild en ongepolijst, en het liefst zou ik de originele muziek zo onbewerkt mogelijk willen laten.

    BeantwoordenVerwijderen