maandag 20 augustus 2012

Werken

Omdat ik ook deze keer geen grote prijs had in de loterij zal ik vandaag weer aan het werk moeten na drie weken vakantie. Laat ik voorop stellen dat ik aan het leven van een pensionado die ik de afgelopen 3 weken heb geleid kan wennen, sterker nog ik ben blij met de gedachte dat het leven als werkende, zelfs met langer doorwerken zoals de boven ons gestelden graag willen, voor mij al ruim over de helft heen is. Ja, ik zie het glas altijd half vol.

Ik ga dus met enige weerzin weer beginnen, die weerzin bestaat voornamelijk uit het feit dat de airco bij ons al jaren kapot is zodat het binnen net zo warm is als buiten, of eigenlijk nog iets warmer. Dat klanten dat ook vinden en dus massaal wegblijven heeft de leiding niet doen besluiten haast te maken met de installatie, die wordt in de late herfst verwacht. Precies, dat dacht ik ook.

Ook is het altijd weer een verrassing hoe mijn afdeling er bij staat na 3 weken afwezigheid, dit heeft vooral te maken met het magere personeelsbestand in het algemeen en de desinteresse voor mijn afdeling bij anderen in het bijzonder. Vorig jaar viel het mee, dus ik heb goede hoop.
En na 1 uur weer aanwezig is het net of ik niet weggeweest ben, ga ik gewoon weer mee in de tredmolen.

Partij voor de Dieren wil dat iedereen na 45 jaar arbeid met pensioen gaat ongeacht leeftijd. Denk daar aan als je op 12 september in het stemhokje staat.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten