zaterdag 13 oktober 2012

Het loont

In mijn programmagids stond dat er gisterenavond een uitzending zou zijn van "College Tour" met als gast Sonja Barend, en natuurlijk wist ik ook wel dat Willem Holleeder in dit programma zou zitten, zelfs een TV-leek als ik kon daar de afgelopen tijd niet om heen, maar ik vond het een interessant gegeven.

De bedoeling van dit interviewprogramma is dat studenten vragen kunnen stellen aan een inspirerend persoon die iets heeft bereikt in zijn/haar leven met als doel dat de studenten op hun beurt worden geprikkeld boeiende vragen te stellen ten einde de weg die deze in het leven geslaagde persoon heeft afgelegd op hun vizier te krijgen en welke keuzes en stappen zijn genomen om op deze bijzondere positie te komen, om vervolgens als een eventueel lichtend voorbeeld voor de studenten te kunnen fungeren.

Talkshowkoningin Sonja Barend, met een succesvolle carrière van 45 jaar, werd opzij gezet voor crimineel Willem Holleeder.

Bij deze mededeling wil ik het laten, omdat die ene zin, met de wetenschap welk doel dit programma nastreeft meer zegt dan 10 blogjes bij elkaar.

Waar ik dan wel lol om heb is dat naadloos na dit programma een documentaire was geprogrammeerd over de Miami County Jail, de beruchte geweldadige gevangenis met 6000 gevangenen die met gemiddeld 25 in een kooi (ja, een kooi) zitten en waar geweld schering en inslag is. Het contrast kon niet groter zijn, de op een voetstuk geplaatste crimineel in Nederland die een eigen column heeft in een weekblad en op TV studenten moet inspireren versus criminelen in Amerika die in het schemergebied tussen rechtbank en gevangenis zitten in de Miami County Jail waar een doorstroom is van 100.000 mensen per jaar.

Ik weet bijna zeker dat Joop van den Ende al aan het brainstormen is over Willem H.- De Muscial.

Sonja Barend
Willem Holleeder




2 opmerkingen:

  1. Blijkt dus wel weer dat de programmamakers (over)duidelijk voor de kijkcijfers gaan. #bah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, ook dit werd hilarisch gepersifleerd in Koefnoen.

      Verwijderen