dinsdag 16 oktober 2012

Kijken naar het vogeltje

Deze foto is gemaakt in de Raamstraat in Delft in het begin van de jaren 30, deze afbeelding is dus echt oud in sepia-achtige kleur zónder Instagram.

Het is een 'straatfoto', ik heb dat gegoogeld, in de hoop iets te vinden dat zulks een in die jaren veel voorkomend fenomeen was, maar kon er zo snel niets van vinden. Ik weet dat het zo is omdat mijn moeder, haar zus Jopie en hun broer Jan samen met de andere kinderen uit de straat op deze foto staan.

Mijn moeder is het meisje op de voorste rij wat zo naar voren leunt (8e van links),"Met al die kinderen was ik bang dat ik er niet op zou komen" weet ze zich nog te herinneren.
Haar zus Jopie zit ook op de eerste rij, 5e van links, broer Jan ten slotte staat op de rij achter hen, 3e van rechts.

Als deze kinderen nu nog leven zijn ze allemaal net als mijn moeder en tante Jopie ver in de tachtig.

2 opmerkingen:

  1. leuk jo ik vind ze nog lijken hoor wat was oom jan daar blond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, die oude foto's! Helemaal als er een verhaal bij is.. #genieten

    BeantwoordenVerwijderen