donderdag 20 december 2012

Oh happy day

Soms zijn er op één dag zoveel min of meer onverwachte leuke gebeurtenissen dat een doordeweekse dag opeens een heel blije dag wordt. Allereerst stond er plots een schilder voor de deur die een afspraak wilde maken om eindelijk mijn buitendeur eens te gaan verven. Ik had er na 5 maanden geduld wat druk achter gezet en er zou telefonisch een afspraak gemaakt worden, maar mijn nummer was niet goed doorgegeven, vandaar dat hij voor de deur stond en zich bedacht dat het meteen 's-middags al wel kon.

Daarna kreeg ik antwoord op mijn aanmelding voor een abonnement op de tweewekelijks verschijnende krant "De Oud Hagenaar" met daarin allerlei artikelen over oud Den Haag. Ik had dit als Kerstcadeautje voor mijn moeder geregeld, wat niet zo eenvoudig was want hun website is in onderhoud, dat bleek in het antwoordmailtje wat ik kreeg, maar het gaat geregeld worden.

Mijn moeder ging voor controle naar het oogziekenhuis waar bleek dat haar staaroperatie en het herstel er na heel goed was verlopen en dat we na de Kerst een nieuwe bril kunnen gaan kopen.

En alsof dat allemaal nog niet genoeg was kwam er bericht uit Canada van vriend Robert waarin hij de periode wanneer ik daar wordt verwacht aankomend voorjaar kenbaar maakte.

Soms is het leven een schaal vol kersen.





1 opmerking: