maandag 14 januari 2013

Het is nog niet voorbij

Vanaf vorig jaar zomer liep er door mijn leven en blogjes een rode draad: Het gevelonderhoud van mijn woning en alles wat daarbij mis kan gaan. Deze episode is nog steeds niet voorbij. Het raampje in de woonkamer moet immer nog worden afgetimmerd en waarschijnlijk moet het vensterbankje, vanwege dat het asbesthoudend zou kunnen zijn, weg. Op 6 december heb ik daar een onderhoud over gehad met de bewonersconsulent en op ook die dag telefonisch contact gehad met heren die daar over gingen.

Ik ben bewust van de desinteresse van zowel de woningbouw als het bedrijf dat zij hebben ingehuurd om het af te werken. Het begint nu iets lachwekkends te krijgen. Twee weken geleden heb ik middels het contactformulier op de website van Woonzorg mijn klacht hierover kenbaar gemaakt, en heb ik, zoals ik ook verwachtte, behalve de bevestiging niets meer gehoord. Ik ga nu iedere week dat formulier invullen met exact dezelfde mededelingen, alleen introduceer ik het steeds anders. Als dit enige tijd gaat duren zal ik denk ik een consumentenprogramma benaderen, maar eerst wil ik met humor dit aan de kaak stellen iedere week
.
Ik kan me voorstellen dat mijn mail ondanks de dringende aard aan uw aandacht is ontsnapt vandaar dat ik deze u nogmaals doe toekomen.

Op 26 november werd bij mij het zijraampje alsmede het raam op het balkon vervangen in verband met asbest, deze werkzaamheden waren niet van te voren door Woonzorg Nederland kenbaar gemaakt .

Het raampje in de woonkamer werd wel geplaatst, maar niet afgetimmerd, want, zo werd mij verteld, het vensterbankje moest (waarschijnlijk) nog verwijderd worden i.v.m. asbest, dat zou plaats gaan vinden op 6 december, zowel het verwijderen van het vensterbankje als het aftimmeren.

Geleerd van de werkwijze van Smits kon ik er natuurlijk van uitgaan dat dit niet zou gebeuren. 

Op 6 december gebeurde er inderdaad niets, ook geen afzegging als ik er zelf niet naar had geïnformeerd. Die ochtend ben ik bij de bewonersconsulent geweest om dit en mijn ongeverfde deur sedert 5 maanden onder haar aandacht te brengen. Ik kreeg verschillende mensen aan de telefoon, en degene die over het asbest/kamerraampje ging deelde mee dat juist die dag (?) er uitsluitsel was gekomen óf het vensterbankje inderdaad vervangen moest worden, in week 50 zou ik daar van horen.

Om positief te beginnen, mijn buitendeur is geverfd, alleen de sponningen zijn niet gedaan, nou vind ik dat best zo, maar ik kan me voorstellen dat een verflaag toch enige berscherming biedt tegen weersinvloeden. 

Het raampje daar heb ik niets van gehoord en ik heb zo het bange vermoeden dát ik er vanuit Smits en de asbestfirma ook helemaal niets meer van hoor, ik bedoel ik heb ruim 5 maanden met een ongeverfde buitendeur gezeten. Het probleem is communicatie, daar is de firma Smits heel slecht in, en in dit geval moet er worden afgesproken met het asbestverwijderingsbedrijf wanneer er afgetimmerd kan gaan worden én met mij wanneer het mij schikt tel daar bij op dat ik het hele gebeuren in 1 dag gedaan wil hebben en we hebben denk ik een onoverkomelijke situatie.


Ik ben er klaar mee en vind dat Woonzorg Nederland, die deze bedrijven heeft ingehuurd, nu aan zet is om het één en ander te regelen dat gewoon gedaan wordt wat al lang gebeurd had moeten zijn.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten