zaterdag 5 januari 2013

Mijn uitvaart

Nee, jullie hoeven nog niet de agenda's te trekken, want het is nog niet zover, ik heb me er alleen even mee bezig gehouden. Mijn uitvaartverzekering Ardanta bood de mogelijkheid om op 'Mijn Ardanta' beveiligd door een wachtwoord mijn wensen betreffende mijn uitvaart kenbaar te maken.

Ik heb dat gedaan, want als BAer kan het zomaar gebeuren dat je zo'n man wordt waarover je wel eens leest in de krant, iemand die twee maanden dood in huis heeft gelegen eer dat iemand het bemerkte. Nu tijdens mijn nog werkzame leven zal mijn plotse afwezigheid waarschijnlijk eerder opgemerkt worden en dan ook is het voor iedereen prettig dat er niet meer hoeft te worden nagedacht over bloemen, kist, muziekjes e.d., dat staat nu allemaal beschreven. De dame of heer van de uitvaartmaatschappij die het allemaal regelt kan zo mijn (bescheiden) wensen erbij pakken.

Voordat ik begon met invullen heb ik wel even gegniffeld toen ik het volgende zag staan:

"Wij zijn er niet verantwoordelijk voor dat uw uitvaart ook wordt uitgevoerd
volgens de door u aangegeven wensen"

Ik vond dat hilarisch, alsof je nadien, als je dus dood bent, nog een klacht zou kunnen gaan indienen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten