donderdag 2 mei 2013

Pastel

Altijd heb ik er een zwak voor gehad, maar nu ben ik ook daadwerkelijk van plan om er iets van aan te schaffen. De serviezen van Maastrichts aardewerk met gekleurde pastelrand van Petrus Regout.
In de jaren 50 en 60 waren ze te vinden in vrijwel ieder huishouden. Er is heel veel van en in diverse verschillende uitvoeringen.

Wat ik heel graag wil hebben zijn de diepe borden en de platte borden en in mindere mate de ontbijtbordjes.
Hierbij roep ik de hulp in van mijn trouwe bloglezers, misschien weten jullie waar ze te koop zijn of zijn ze ongebruikt nog steeds in jullie familie dan ik hou me aan bevolen. Op Marktplaats staan ze ook, maar dan moet je hopen dat ze heel aankomen.

Omdat ik een dierbare vriend heb die nu denkt los te moeten gaan en met stapels borden gaat lopen slepen (je weet zelf wel wie je bent..;-)) Even een afremmende mededeling:
Ik ben alleen op zoek naar de 6 verschillende kleuren per item, te weten: groen, roze, licht geel, donker geel, licht blauw en donkerder blauw. En ook niet te veel zichtbaar gebruikt met schade. Hier onder staat een afbeelding van mijn gedroomde set.

Mocht ik het vinden, wil ik misschien nog wel wat meer, maar geen in onbruik geraakte items als koffiekannen, puddingvormen, kaasstolpen, etc. Maar bijvoorbeeld kop en schotels, bekers of schaaltjes, maar alleen als alle 6 de kleuren er zijn, zodat ik geen kasten vol incompleet Maastrichts aardewerk krijg.

Surfend over het web zie ik dat er meer mensen zijn die liefde hebben voor dit nostalgische serviesgoed.

Dit is mijn droom: Diepe, platte en ontbijtbordjes compleet.

Er is héél veel van.

5 opmerkingen:

  1. Te laat er was laatst bij de kringloop een heel,servies voor 50 euro maar ja wist niet dat je dit wilde, zo ook op de vrijmaakt gisteren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal dit in mijn mobieltje bewaren, mocht ik er tegenaan lopen, dan weet ik je wensen nog. En anders whatsapp ik je wel een fotootje met de tekst 'hebben?'.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi lees nu je blogsite pas was even aan t zoeken op pastel maastricht nou mag het zo zijn dat ik wat diepe en platte borden te koop heb en ook nog wat souffleschaaltjes ik weet niet of je voorzien bent of nog steeds zoekende, ik hoor t wel, groet jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie,Jolanda, maar ik ben reeds voorzien.

      Verwijderen