dinsdag 28 mei 2013

Shop till you drop & On top of the world

Vanmorgen bij het ontbijt weer iets beschamends meegemaakt, naast me zat een Nederlands echtpaar waarvan de vrouw van de gelegenheid gebruik maakte om maar meteen lunchpakketjes te maken, tegen haar man zeggend: "Ze hebben natuurlijk weer geen kaas, ik heb er om gevraagd" Ik ben maar meteen voor de zekerheid in het Engels gaan denken, zo gênant.

Om 9 uur was ik er klaar voor: Shoppen!!! maar de winkels gaan hier om 10.00 open, gelukkig kan je in den vreemde altijd vertrouwen op Starbucks, daar even een bakkie gedronken met een cakeje.
Allereerst "Worlds Biggest Bookstore" bezocht, en het was inderdaad enórm, vervolgens Eaton Center betreden een heel grote shoppingmall. Heb ik een paar uur in zoet gebracht en ook nog wat leuke dingen gescoord, waar ik wel even aan moest wennen is dat de prijs op de producten niet de prijs is die je betaald, er komt altijd nog een aantal procent belasting bij. Het was zeker een goed idee van me om maandag als shoppingdag te gebruiken want het was inderdaad niet hysterisch druk

Het was wederom een warme zonnige dag, dus toen een wandeling gemaakt naar Church Street, daar moest ik volgens Robert unbedingt heen, zo deelde hij gisteren mee toen we er door reden. En dus heb ik dat gedaan want hij gaat er naar vragen natuurlijk, daar op een terras een heerlijk ceasar salade gegeten, en toen was het weer tijd om naar het hotel te wandelen en me te gaan opmaken voor de avond.

Gaetano en Gerry haalden me op en we gingen eerst een cocktail drinken en daarna zouden we ergens anders gaan eten, een taxi werd aangehouden en we gingen op weg naar wat bleek toen we op de plek van bestemming waren aangekomen De CN Tower!! Zij stelden dat je Toronto niet had bezocht als je niet in de 553 meter hoge toren was geweest. Daar ging ik dan toch, die doodenge glazen lift in. Maar eenmaal boven is het uitzicht werkelijk schitterend! Gezeten in het restaurant, draai je in 72 minuten de hele toren rond zodat je de stad van alle kanten kan bekijken. Het was een bijzondere locatie om weer even bij te kletsen met Gaetano, bij wie, het moet gezegd, de jaren heel goed staan en om Gerry te leren kennen. Na afloop heeft Gerry nog een tapdansje gemaakt op de zo gevreesde glazen vloer op 342 meter hoogte en heb ik er een teen op gezet, me vasthoudend aan de muur.

Opnieuw een gouden dag in Toronto mogen beleven!

Worlds Biggest Bookstore

Eaton Center

Eaton Center

CeasarSalade voor lunch


Één teen op de glazen vloer


CN Tower

3 opmerkingen: