donderdag 27 juni 2013

Opkikkertje

Niets is fijner voor een krank mensch dan om een leuk postpakketje te ontvangen. Okay, ik had het zelf besteld maar toch, ik was blij met de 3 CD's van de Partridge Family die mijn geteisterd gestel met hun ongecompliceerde jaren 70 muziek wat verlichting brachten.

De Partridge Family was een TV-serie die van 1970 t/m 1974 heeft gelopen en ging over een moeder en haar 5 kinderen die een muziekgroep vormden. Oorspronkelijk was het idee om de acteurs te laten playbacken op ingezongen liedjes door sessiezangers. Toen ontdekten de makers dat David Cassidy, die de oudste zoon speelde en in real life de stiefzoon was van de moeder uit de serie Shirley Jones, goed kon zingen. De serie maakte hem een tieneridool die naast de Partridge Family een succesvolle solocarrière begon.

Voor de muziek van de liedjes werd gebruik gemaakt van sessiemuzikanten en de leadvocalen van David. Shirley Jones, die aanvankelijk de 'ster' van de show zou moeten zijn zong backingvocalen in samen met sessiezangers John en Tom Bahler, Jackie Ward en Ron Hicklin. De andere acteurs waren niet te horen op de platen en in de serie.

Zelf heb ik de serie nooit gezien, hoewel ik me wel wat flarden kan herinneren. Maar ik vind muziek uit de (begin) jaren 70 zo heerlijk optimistisch die me doet denken en soms verlangen naar die wat naïve tijd toen het leven zoveel simpeler leek dan nu, dat dat geen belemmering is van de liedjes te genieten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten