maandag 23 september 2013

Een goede buur....

"Als ik iets voor je kan doen, dan hoor ik het wel" zei buurman Aad enkele weken geleden toen hij na 4 weken vakantie zijn sleutels weer kwam halen die ik had ontvangen om zijn planten water te geven en de post uit de brievenbus te halen. "Nou", antwoordde ik, "Als de renovatiewerkzaamheden klaar zijn zou ik je (beton)boormachine wel willen lenen". Dat mocht, ik moest maar een gil geven.

Omdat de behangwerkzaamheden waren voltooid, kon ik beginnen met de hangende zaken weer (terug) aan te brengen. Allereerst de lamp opgehangen en aangesloten, daardoor kreeg ik de smaak te pakken en vond dat ik maar meteen door moest gaan met de 'spreukengalerij' langs de trap. Daar had ik dus de boormachine voor nodig.

"Prima" zei buurman Aad, "Lukt het of heb je hulp nodig?" Ik zei dat ik het zelf ging proberen. Boortje in de machine en boren maar, ik had een te klein boortje gebruikt en wilde een grotere er in doen, maar had geen idee hoe ik het boortje weer moest verwijderen. Terwijl ik aan het puzzelen was ging de deurbel, buurman Aad. Hij had een geamuseerde blik in zijn ogen en vroeg of het ging. "Nou ja, euh, ik krijg het boortje er niet uit". Hij legde uit hoe het moest en vroeg nog maar eens of hij niet moest helpen. Ach wie hield ik hier nu voor de gek? Ik ben niet zo'n doe het zelver, en ik had de lamp immers al opgehangen wat ik best een hele prestatie vond.

Zo gebeurde het dat buurman Aad mijn 'spreukengalerij' op mijn aanwijzingen vorm gaf als ook twee plankjes aanbracht op het toilet (boren in tegelvoegen!!), en omdat hij er nu toch was ook maar even de kier onder het slaapkamerraam dicht kitte, waar regenwater door naar binnen kwam. Ik had zelf al kit gekocht, maar kwam er thuis achter dat je daar een kitpistool voor nodig had. Wie weet zoiets? Vanzelfsprekend is buurman Aad in het bezit van een kitpistool. Wel raadde hij aan het ook nog even met de woningbouwvereniging op te nemen omdat er aan de buitenkant waarschijnlijk ook iets moet gebeuren.

Ik ben helemaal blij nu met alles wat hij heeft gedaan, leve de participatiemaatschappij van meneer Rutte!
Ik kijk al uit naar woensdag als de vloerbedekking wordt gelegd in de slaapkamer en ik het weer kan gaan inrichten.


De spreukengalerij

Plankjes op het toilet

3 opmerkingen:

  1. elke zaterdag RTL 4 Eigen huis en!! tuin. groet Flakkee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha! Ik heb dit blog 'nee-schuddend' en met een glimlach zitten lezen. Waar jij je over verbaast, zie ik als vanzelfsprekend. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb me nooit zo in doe-het-zelven verdiept, kan het hoog nodige en als het zou moeten lukt wel meer, alleen duurt het dan wat langer dan gemiddeld gebruikelijk is. :-)

    BeantwoordenVerwijderen