dinsdag 3 september 2013

In Memoriam: Eydie Gormé

Schaamte op mij! Ik ben zo bekend met haar muziek, heb een hele rij CD's van haar, en toch kwam ik er gisteren pas achter dat de Amerikaanse zangeres Eydie Gormé op 10 augustus j.l. zes dagen voor haar 85e verjaardag is overleden na een kort ziekbed. Ik moet het journaal gemist hebben die dag en ook geen krant gezien anders had ik het vernomen, dus als nog een 'in memoriam' voor Eydie.

In Nederland is ze vooral bekend van haar wereldhit uit 1963 "Blame It On The Bosa Nova" In Amerika en Zuid Amerika was Eydie heel populair en maakte ze meer dan 40 albums in het Engels en Spaans, solo en samen met haar man Steve Lawrence. Steve Lawrence kennen wij hier vooral van zijn rol als Morty Fine de vader van Fran in "The Nanny"

Steve zat samen met hun zoon aan haar bed toen ze stierf en zei het naderhand zo heel mooi:

"Eydie has been my partner on stage and in my life for more than 55 years. I fell in love with her the moment I saw her and even more the first time I heard her sing. While my personal loss is unimaginable, the world has lost one of the greatest pop vocalists of all time"



Steve & Eydie










3 opmerkingen:

  1. Volgens mij is er geen aandacht aan besteed want ook ik heb deze gemist.

    ps. Partner Steve lijkt op Andre van Duin

    Groet
    Bertus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Morty Fine was toch nooit in beeld ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het laatste seizoen was ie wel in beeld, Steve dus.

      Verwijderen