zaterdag 14 december 2013

Ik hoef dat allemaal niet te weten!


De burgemeester van Maastricht is in een hotel gesnapt terwijl hij een jongen zoende wiens voorvader hij zou kunnen zijn. De burgemeester is getrouwd dus dat is niet netjes. Einde bericht zou je denken. Denk opnieuw.
De naam van deze burgemeester is Onno Hoes, broer van actrice Isa en man van Albert Hoes, die onder zijn meisjesnaam Verlinde sinds jaar en dag op TV een roddelprogrammaatje heeft waar hij met zichtbare graagte de ellende van bekend en vooral semi-bekend Nederland voor de verstandelijk beperkte achterban uit de doeken doet. Door de verlekkerde manier waarop hij kond doet van al het 'nieuws', verdenk ik hem ervan er opgewonden van te raken, vandaar dat hij achter een desk zit om de opkomende erectie, terwijl hij het ene 'drama' na het andere over de Molletjes, Krabbétjes of de nietszeggende deelnemers van de diverse zangwedstrijden verkondigd, niet in beeld te laten verschijnen.

Nu overkomt het hem zelf en wie nu nóg niet in het bestaan van karma gelooft, gelooft nergens meer in. Ik heb ooit 2 keer een poging gedaan naar "RTL Boulevard" te kijken, de eerste keer was op 25 december 2008, dat was de dag dat de wereldbekende zangeres/actrice Eartha Kitt was overleden en ik meende dat er in het zelfverklaarde 'dagelijkse magazine voor entertainment' aandacht aan besteed zou worden. Geen woord werd er over gezegd. De tweede keer was in juni 2009 n.a.v. het overlijden van Michael Jackson, waar ik naar een monument over zijn artistieke carrière hoopte te kijken, zijn betekenis voor de muziekwereld, enz. Het was echter een beschamend roddel en achterklap gezeik waar de overledene op een neerbuigende manier werd neergezet met grappig bedoelde woordspelingen. Ik had ook beter moeten weten.

Het hele gebeuren met Albert, Onno en Ruud Schepers (het kind waarmee Onno heeft gezoend) beperkt zich niet tot ranzige programma's waar je als weldenkend mens dus niet naar kijkt, omdat het alleen vervelend en belangrijk is voor de direct betrokkenen, maar wordt nu breeduit uitgemeten op diverse nieuwsfora en in kranten, zodat ook ik het door mijn strot geduwd krijg. Albert's karma treft ons allen.

Ook het hele hysterische gedoe tussen wandelende klaagmuur Gordon Heuckeroth en voormalig zangeres Connie Breukhoven is mij ter ore gekomen terwijl ik het niet wíl weten. Gordon beloofd ons al jarenlang naar Zuid Afrika te emigreren om vervolgens nooit meer iets van zich te laten horen, maar hij komt die belofte nooit na, hij blijft om de 2 jaar ruzie maken met Gerard Joling, komt ieder jaar de 'liefde van zijn leven' tegen, wat na een paar maanden weer met veel moddergegooi uit gaat, scheldt zo hier en daar wat mensen uit en nu is het dus de beurt van La Breukhoven wiens telefoonnummer hij op TV heeft bekend gemaakt. En dit allemaal komt tot mij zonder dat ik naar die vreselijke programma's kijk, gewoon in de krant, nietsvermoedend word ik geconfronteerd met dingen die ik helemaal niet wil, en niet hóef te weten.
En nu heb ik er zelfs een blogje aan gewijd. Tsssssss.....

Albert Verlinde en Onno Hoes

Ruud Schepers

Connie Breukhoven
Gordon Heuckeroth




3 opmerkingen:

  1. Vermoeiend hoor om alle roddelberichten bij te houden. Ik heb het opgegeven..

    BeantwoordenVerwijderen