maandag 23 december 2013

Victorious kindergarten

Ik doneer niets aan goede doelen, niet omdat ik geen hart heb en het leed van anderen me niets doet, maar om het simpele feit dat ik het niet vertrouw, ik zit ook met tranen in mijn ogen het journaal te bekijken na een humanitaire ramp en zou dan een bedrag(je) kunnen overmaken op het welbekende gironummer 555 om mijn geweten te sussen en het gevoel te hebben dat ik er iets aan gedaan heb, en dat is voor vele mensen voldoende, maar hoeveel geld is er niet opgehaald voor diverse omvangrijke rampen en hoe vaak bleek achteraf dat het in verkeerde handen terecht is gekomen en/of aan de strijkstok is blijven hangen.

Ooit was ik Foster Parent van Maria uit Colombia, mijn brieven en kleine cadeautjes kwamen aan en ik zou het meisje tot haar 16e mogen ondersteunen. Plots besloot Foster Parents Plan de ondersteuning in haar dorp zonder opgaaf van redenen te staken en werd mij een ander kind toegeworpen. Deze gang van zaken beviel mij totaal niet, hoe ging het nu verder met 'mijn' Mariaatje? Ik heb mijn ondersteuning van FPP gestopt, zo ga je niet met hulpbehoevenden om.

Het enige goede doel waar ik wel van harte aan geef is waar mijn collega Margo Coutinho zich voor inzet, ik heb er al eens een blogje over geschreven onder de titel Hartverwarmend. Ieder jaar gaat Margo naar Kenia naar de kinderen van Victorious kindergarten, en staat het hele jaar in het teken van geld inzamelen voor 'haar' schooltje. Vorig jaar uniformpjes en dit jaar heeft ze o.m. bankjes met tafeltjes kunnen kopen die ze ter plekke laat maken om het geld ook dáár te investeren. Sinds kort is er door Margo's dochter een website gemaakt, neem er maar eens een kijkje:  http://victoriouskindergarten.123website.nl/282667259.
Als je geld doneert aan Margo voor Victorious Kindergarten weet je zeker dat het heel goed besteed wordt, de kinderen van het schooltje dansen ieder jaar van vreugde als Margo en haar familie weer aankomen.

Dansen in de nieuwe uniformpjes

Tandenborstels!!

Les gewoon zittend op de grond....

....maar nu zijn er bankjes!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten