woensdag 9 april 2014

70 Jaar getrouwd

Gisteren zag ik op Facebook onderstaande foto van het echtpaar John & Lauretta 'Honey' Myers, 12 april zijn ze 70 jaar getrouwd, ze wonen in Toledo, Ohio en de foto raakte me. Op de foto in 1944 zie je twee jonge mensen, een knappe jongen in een marine outfit en een mooi meisje die prachtig het tijdsbeeld van de 40's in Amerika verbeeld, op de foto van 2014 zie je John en Honey 70 jaar later, nog steeds gelukkig met elkaar.

Ze ontmoetten elkaar toen John 21 was en Honey 18, het was op een rollerskatebaan waar John Honey ondersteboven reed, ze zijn sindsdien bij elkaar gebleven. Wat is het geheim van zo'n lang huwelijk? "Dat moet liefde zijn", zegt John, "Wat kan het anders zijn?" "Een kwestie van geven en nemen" vult Honey aan.
"En als je boos bent, moet je het weer goedmaken" adviseert John. Ware liefde dus, maar wat betekent dat dan? "Ware liefde betekent dat als er iets met haar aan de hand is, je voor haar zorgt en je probeert dat zo goed mogelijk te doen".

Zo eenvoudig kan het dus zijn, en met een huwelijk van 70 jaar, kun je de woorden van John en Honey gerust voor waar aannemen. John en Honey hebben 2 kinderen 5 kleinkinderen en 9 achterkleinkinderen en 1 op komst. En ze zeggen dat dát ze het meest gelukkig maakt.

Hun kinderen en kleinkinderen hebben middels diverse kanalen (TV, social media) de mensen ( in Amerika) opgeroepen een kaart te sturen naar hun (groot)ouders. Ik ben er te laat mee anders had ik het zeker gedaan, daarom schrijf ik dit blogje met de hartelijke felicitaties aan John en Honey, een voorbeeld voor velen. Ik wens ze een fijne dag toe samen met hun kinderen en (achter) kleinkinderen.


Tulips from the Netherlands for John & Honey




Geen opmerkingen:

Een reactie posten