vrijdag 4 april 2014

Hoera! 3 jaar!



Test


This is a test, this is only a test
Om te kijken of ik dit wel leuk ga vinden, en vooral ook hoe het werkt


Bovenstaande was drie jaar geleden mijn eerste poging in de wereld van het bloggen, en ik kan nu na ruim 1000 blogjes wel zeggen dat ik het heel leuk vind om te doen. Één van de meest voorkomende reacties is; "Hoe hou je het vol om iedere dag iets te schrijven, en waar haal je de inspiratie vandaan?" Als je iets leuk vindt, is het geen opgave, bovendien zit het na drie jaar wel in mijn systeem, het hoort bij mijn dagelijkse routine.

Daarnaast 'moet' ik schrijven, ik ben een observerend mens en een denker waardoor er in mijn koppie veel omgaat, en dat moet er uit. Blogjes vormen zich al in mijn hoofd voor ik ze op papier zet op de computer tik. Inspiratie haal ik, zoals je in de blogjes ook kunt lezen, overal vandaan, met als basis mijn eigen kleine belevenissen waar ik dan met enige ironie kond van doe, alsmede gebeurtenissen in het algemeen waar ik dan met wat relativering naar kijk en vooral met nuance wat in de tegenwoordige tijd wel haast lijkt zoekgeraakt, men heeft een uitgesproken mening en die móet verkondigd. Juist als iedereen het zo zeker weet en ergens een vastomlijnd onwrikbaar standpunt inneemt, mag ik nog graag eens twijfelen en advocaat van de duivel spelen.

Maar voor alles probeer ik daar waar mogelijk mijn blogjes zo te schrijven dat je wanneer je ze leest even moet glimlachen of soms eens wordt ontroert en ergens even bij stil staat. Het is nu ook het moment dat ik jullie, mijn trouwe lezers, maar ook zij die zo nu en dan eens een blogje meepakken, wil bedanken dat jullie de tijd nemen om mijn schrijfsels tot jullie te nemen. Ik weet dat er meer lezers zijn dan de 19 volgers hier rechts vermeld, zeker omdat ik een tijd terug ben begonnen de blogjes ook via een link op Facebook te plaatsen. Daar heb ik ernstig over getwijfeld omdat ik de dunne lijn tussen een beetje zelfpromotie en opdringerigheid niet wilde overschrijden, maar ik kreeg daar enkel maar positieve reacties op, omdat het voor Facebookvrienden makkelijker is om het blogje te lezen via de link en het eenvoudiger is om een reactie te kunnen geven.

Dit is blogje 1095, daar had ik op 3 april 2011 niet over nagedacht, het was echt zoals het er stond, ik ga het proberen en ik zie wel wat het wordt. Maar ik héb er toch een plezier in nog steeds!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten