vrijdag 11 juli 2014

Maleficent

Omdat door de zomerprogramering de TV de laatste weken alleen maar aangaat voor het journaal leek het me wel weer eens leuk om naar de bioscoop te gaan. Ik had goede verhalen gehoord over de Disney film "Maleficent", zodat ik samen met Harry woensdagavond de film heb gezien. Omdat Harry tot 20.30 moest werken werd het de late voorstelling. Om een voor mij onverklaarbare reden waren we de enigen in de hele bioscoopzaal, dat was wel bijzonder, ik bedoel denk je eens in wat het zou kosten als je een zaal zou willen afhuren. Toen de film al was begonnen kwamen er nog 2 mensen bij, maar het bleef een aparte gewaarwording.

De film was erg leuk, we zaten weer met zo'n kekke bril op, want het was een 3D film. Het was het verhaal van de boze fee uit "Doornroosje". En dat is een zo veel interessanter verhaal dan het alom bekende sprookje. De hoofdrol van Maleficent wordt gespeeld door Angelina Jolie, en het is voor het eerst dat ik die vrouw aan het werk zag, ik ken haar alleen als de vrouw van en uit de gossip columns. Ze speelde de verraden en daardoor wraaklustige fee met het goede hart met verve, als een jonge Joan Collins. Met name de scene van het uitspreken van de vloek over het kind is geweldig.
Angelina domineerde de film en kreeg goed tegenspel van Sam Riley als haar kompaan Diavel, de rest van de rollen waren dienend aan die van haar. De special effects zijn erg mooi om te zien en ik kan de film zeker aanraden.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten