zondag 10 augustus 2014

Aaaaarrgh! Waarom?!

Gisteren een brief met als bijlage de verkeerd geadresseerde post naar Woonzorg Nederland op de bus gedaan, want zoals ik al vermoedde heeft de bewonersconsulent niet gereageerd op het debacle waar ik in dit blogje over geschreven heb. En duidelijke vorm van misplaatste arrogantie van iemand die, ook al is het een Melkertbaan, een dienstverlenend beroep heeft.

Een ander bedrijf waar ik vorige maand gedoe mee had, KPN, heb ik ook weer moeten bellen omdat ook zij niet gewoon doen wat ze moeten doen, namelijk dat wat er is afgesproken. Mensen die het klappen van de zeep kennen en mijn blogje er over hebben gelezen, zullen gegniffeld hebben om zoveel naïviteit van mijn kant. In het blogje ging ik er van uit dat met één telefoontje het geregeld zou zijn, en natuurlijk zit er in mijn achterhoofd dan dat het waarschijnlijk niet goed zal gaan, maar ik blijf hopen op bedrijven die doen wat ze zeggen.

Maar het was dus niet zo, het toegezegde stoppen van een abonnement wat ik niet wil en die mij op slinkse wijze was opgedrongen, was niet gestopt, ook al stond dat wel op mijn persoonlijke pagina van KPN. Nogmaals heb ik een medewerker van KPN het hele verhaal gedaan en er aan toegevoegd dat het toch niet zo moeilijk moet zijn om iets wat met één druk op een knop geactiveerd kan worden ook weer op dezelfde eenvoudige wijze kan worden gestopt. Dat was ook zo, maar had ik wel een bevestigingsmail ontvangen van het deactiveren? Nee die had ik niet gekregen, maar haar collega zou het stopzetten. Dat had de doos dus niet gedaan, ze had zoals te lezen valt in mijn blogje, wel erg moeten lachen om het voorval, dat dan weer wel.

Nu heb ik wél een bevestigingsmail ontvangen dat het is gestopt en dat het abonnementsgeld wat deze maand wordt ingehouden volgende maand weer in mindering wordt gebracht. Mijn vraag is, lieve lezers: Waarom?! Waarom doen dienstverlenende bedrijven niet wat ze zeggen en beloven? Waarom moeten er eerst verschillende mail/briefwisselingen dan wel telefoontjes volgen op een niet nagekomen afspraak van hun kant. Waarom moet je je vaak eerst boos maken, dan wel enige geïrriteerdheid in je stem laten doorklinken? En waarom ga je er eigenlijk al van uit en vind je het gewoon dat het zo is?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten