donderdag 9 oktober 2014

Twee weken

"Ik stuur 'm op voor reparatie, dat duurt twee weken" zei het meisje van de T-Mobile winkel twee weken geleden toen mijn smartfoontje het begaf. Omdat ik niet gebeld kon worden, zou ik via mail bericht krijgen als ik 'm weer op kon halen. Gisteren waren de twee weken om en had ik nog geen bericht ontvangen. Toch ben ik naar de winkel gegaan, met het jasje en de voeding van mijn foontje bij me, want ik ging er van uit dat er twee dingen het geval konden zijn, één: ondanks de twee weken was ie er nog niet en zou ik kunnen vragen waarom dan niet, of twee: hij was er wel, maar doordat ik niet gebeld kon worden vonden ze mailen geen goede tweede optie.

Dat laatste was het geval, of nou ja , dat maak ik er van, want mijn smartfoontje was terug van de operatie. Grappig genoeg kon de jongen in de winkel niet zeggen wát er precies aan de hand was. Ik was daar wel nieuwsgierig naar, maar dat stond niet vermeld op het ontslagformulier van de reparatieafdeling. Hij deed het weer, en daar ging het uiteindelijk om. Ik kreeg weer een maagdelijk telefoontje in handen, want alles was weer teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Ja, hoe ging dat nou ook alweer...Ik had een HTC-aan-de-slag pagina op mijn PC staan en daar moest dat mee, wist ik nog, maar wat ik ook instelde het werd niet doorgegeven aan mijn foontje, die denk ik nog wat van slag was van de ingreep. Er stond werkelijk niets meer in, ook alle telefoonnummers waren er uit, maar dat kwam wel, eerst maar proberen om appjes en geluidjes weer zo te krijgen hoe ik het wilde, en ik wist dat het uiteindelijk wel zou gaan lukken, ook nu weer.

Als laatste appje WhatsApp er weer opgezet, en dat blijkt trouwens na 5 maanden €0.89 per jaar te gaan kosten, en als bij toverslag stonden nu ook plots alle telefoonnummers er weer in, met fotootjes en al, en ook de groepsWhatsAppjes werden weer vermeld, alleen niet wat er in besproken is, dat was gewist. Dat scheelde een hoop werk, want ik dacht dat ik dat allemaal handmatig moest gaan doen. Ik blijf me verbazen over dit soort dingen.

En het was inderdaad garantie, ik hoefde niets te betalen voor de reparatie, zoals het meisje me al had medegedeeld, maar wat ik met enige argwaan had aangehoord. Mijn foontje ligt nu heerlijk en tevreden in zijn jasje van zijn voeding te genieten.
"Mijn" T Mobile winkel in Capelle


2 opmerkingen:

  1. Wel vreemd dat de medewerker niet kon vertellen wat er nu precies mis was, maar ja.. Het belangrijkste is dat ie het weer doet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, maar zij sturen het op en weten ook niet wat er mee is gebeurd. De reparatieafdeling geeft dat niet door.

      Verwijderen