dinsdag 30 december 2014

Diskoteka 80 Moscow "Live"

Met open mond en ogen als schoteltjes, dat is de beste omschrijving die ik kan geven hoe ik voor mijn PC zat toen ik een beetje aan het freewheelen was op YouTube en stuitte op de talloze opnames die daar te zien zijn van een, ik denk jaarlijks, in Moskou gehouden avond wat het best te vergelijken is met wat de Toppers hier ieder jaar organiseren.

Talloze artiesten uit de jaren 70 en 80 waarvan niet veel meer is vernomen treden dan daar op voor een werkelijk uitzinnige menigte, en het ergste is het heet dan "Live", maar dat is het niet. De microfoon staat wel open om er af en toe 'everybody now!', 'come on!' en andere opzwepende kreten in te roepen maar de artiesten playbacken allemaal op hun stem van toen. Zangers en zangeressen van over de vijftig en ouder die mimen op hun stem van toen ze in de 20 waren, het maakt het publiek allemaal niet uit. Altijd al willen weten hoe Sabrina ('Boys Boys Boys'), Goombay Dance Band, Dschinghis Khan, Alphaville, Sandra ('Maria Magdalena'), Ottawan, Amanda Lear en noem maar op er in dit millennium uitzien, en toch nog steeds klinken als toen, dan moet je zeker eens kijken.
En jawel dan komt ook ineens Maywood voorbij, hoewel, alleen Alice die er geen been in ziet om op de stem van haar zus Caren "Rio" te playbacken, kortom een bron van vermaak en plaatsvervangende schaamte.

En soms zingt een artiest wel live zoals Bonnie Tyler, maar die had dat beter niet kunnen doen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten