donderdag 18 december 2014

Tee Set - Mythology

Gisteren lag ie in de bus het cadeautje aan mezelf, de 4 CD box van de Delftse groep Tee Set (1965-2002) met het onmiskenbare stemgeluid van de veel te vroeg overleden Peter Tetteroo. Hoe heb ik ooit zonder gekund? Het verhaal van Tee Set is vrij ingewikkeld met zoveel personeelswisselingen en een afsplitsing (After Tea) dat ik graag doorverwijs naar de Wikipedia pagina. Peter Tetteroo bleef al die tijd de constante factor. Toen ik me als jongmens nog in het nachtleven stortte, ben ik Peter regelmatig tegengekomen in Delft. Hij is op 55 jarige leeftijd op 9 september 2002 overleden.

De box heeft een heel mooi boekje met talloze foto's en veel informatie en bovendien naast alle hits van de groep en van Peter solo ook vele rarities zoals het door Peter als Tinus Plotseling gezongen "Trip Trap Door de Tulpjes" met dezelfde falsettostem als het Amerikaanse origineel van Tiny Tim. Ook de drie hits van de door Peter geproduceerde Johhny & Orquesta Rodrigues ("Hey Mal Yo", "Hasibaba" en "Una Casa Portuguesa") staan er op, en nog veel meer dingen die ik nog nooit gehoord heb, kortom het is een schat aan muziek en ik zal er de komende tijd heerlijk van kunnen genieten.




























Peter Tetteroo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten