zondag 22 februari 2015

Herinnert U zich deze nog? #69

SARAH BRIGHTMAN & THE STARSHIP TROOPERS
"THE ADVENTURES OF THE LOVE CRUSADER"
1979
Geen hitparade notitie



Ik maak me geen illusies, niemand zal zich dit nummer herinneren, omdat het geen hit was in Nederland. Ik kende het liedje omdat het op het album "Super Disco Party Volume 3" stond.
En toch wil ik 'm even onder de aandacht brengen, het is dezelfde Sarah Brightman die later de muze en de vrouw werd van Andrew Lloyd Webber, en die zich toe legde op musicals en cross over klassieke/moderne muziek. Ik had in Herinnert U zich deze nog? #44 haar eerste plaatje behandeld en dit was dan de opvolger.

Meer van hetzelfde, er gebeurt heel veel in de 3 minuten en 58 seconden dat het nummer duurt, beetje een kakofonie, maar ik vónd het destijds een geweldig liedje en ik was heel trots dat ik 'm had op die LP, ook omdat bijna niemand het kende, nu vind ik het nog steeds leuk, maar ik hoor wel dat het superkitsch is, en ik kan me voorstellen dat Sarah het niet meer op haar repertoire heeft staan.

De LP waar het lied opstaat



Geen opmerkingen:

Een reactie posten