zondag 15 februari 2015

Vier de vriendschap met Valentijn

Teruglezend zag ik dat ik ieder jaar met Valentijnsdag met klem zeg dat je het hele concept best iets breder mag trekken. De dag is in eerste instantie bedoeld een stille liefde anoniem te laten weten dat hij of zij je hart sneller laat kloppen, is het anonieme gedeelte er in de loop der tijd al vanaf gehaald, nu is het ook al enige jaren geaccepteerd dat je dierbare vrienden en vriendinnen laat weten dat ze speciaal zijn voor je.

Mijn innercircle vrienden heb ik in de loop van de jaren met Valentijnsdag dan ook wel eens verrast met een kaartje of klein presentje, gewoon om ze te laten weten hoe blij ik ben met hun vriendschap, en dat ben ik nog steeds, maar dit jaar heb ik laag profiel gehouden, ook omdat een aantal dierbare vrienden die voorheen single waren hun eigen Valentijn hebben ontmoet en die moet alle ruimte krijgen om op deze dag te schitteren vind ik. Bovendien weten wij van elkaar dat we een plaatsje in elkaars hart hebben, dat laten we het hele jaar door merken en op cruciale momenten die in ieder leven voorkomen zeker.

Ik ontving wel een presentje samen met een lieve kaart, niet anoniem, maar van vriend Harry. Hij zond me een DVD van de film die we hebben gezien en die alle andere films overbodig maakt  "Pride". Oorspronkelijk hadden we met vrienden Rick en Chris gisteren een dagje Amsterdam afgesproken, maar omdat het bedrijf waar ik werk voornemens is om hun wanbeleid financieel op mij te willen verhalen, danwel failliet te gaan en ik dientengevolge uitkeringsgerechtigd kan worden, was een pas op de plaats voor mij gewenst. Bovendien bleek naderhand Rick een nieuwe baan te hebben en moest hij werken gisteren. We hebben de dag omgebogen naar een gezellige avond bij mij thuis.

Chris had een heerlijk voorgerecht gemaakt van toast met geitenkaas en wat salade, Harry trakteerde ons op zwarte rijst, jawel zwarte rijst met een voortreffelijke pilav er bij en sla, en ik vond het leuk om het dessert een Valentijntintje te geven omdat deze drie mannen zeer dierbare vrienden zijn. Voor mij hadden ze ook een verrassing, alvast voor mijn verjaardag, een museumjaarkaart! Ik was heel erg verrast en er ontzettend blij mee. De kaart gaat pas in als je de eerste keer naar een museum gaat, vanaf dat moment kun je een jaar lang gratis heel veel museums bezoeken. Vanzelfsprekend zal het eerste museumbezoek met hen zijn, en we hebben al een datum geprikt, 5 april eerste Paasdag, verschillende museums hebben we nog in optie.

Na het eten hebben we er een culturele avond van gemaakt met de show van Paul Groot en Sanne Wallis de Vries over Adèle Bloemendaal en de cabaretvoorstelling van Richard Groenendijk "Alle Dagen". Het was een heerlijke Valentijnavond met lieve vrienden.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten