woensdag 29 juli 2015

10

Het zal menigeen verbazen, maar ik ben er heus van op de hoogte dat vandaag Windows 10 wordt gelanceerd. Niet in de laatste plaats doordat ik, ik meen echt maanden geleden al, door Microsoft ervan op de hoogte ben gesteld en er sindsdien een wit icoontje op mijn laptop te zien is.

Toen ik mijn laptop aanschafte was Windows 8 net uit, maar kon je ook nog genoeg laptops kopen waar Windows 7 op geïnstalleerd stond. En mensen die mij kennen kunnen het wel raden, ik wilde niet aan 8, maar 7, die kende ik en 8 was nieuw en nieuw is eng. Zo kinderlijk eenvoudig werkt het in mijn brein. Aan de andere kant moet iedereen het met me eens zijn dat mijn vrees voor vernieuwing en verandering in dit geval me voor veel heeft behoed. Windows 8 is een flop geworden en het is daarom dat Microsoft Windows 9 maar helemaal overslaat (veel te dicht bij die 8) en meteen naar 10 gaat. Sterker nog, wat ik met mijn mierenhersentjes wat computers betreft ervan snap, heeft Windows 10 weer een aantal zaken terug die Windows 7 ook heeft.

Het is er Microsoft veel aan gelegen om zoveel mogelijk gebruikers aan de 10 te krijgen, daartoe bieden ze de upgrade een jaar lang gratis aan. Nodeloos te zeggen dat ik niet tot die mensen behoor, ik heb me eens wat ingelezen en een aantal redenen in dit artikel van Computerworld maakt het voor mij duidelijk dat ik met Windows 7 nog zo gek niet zit. Mensen met Windows 8 zal een ander verhaal zijn denk ik. Ik hoop voor de pioniers die graag met alles het eerste willen zijn en in vergelijking met mij op dat gebied totaal aan de andere kant van het spectrum zitten, dat het een soepele overgang zal zijn zonder al te veel kinderziektes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten