dinsdag 1 december 2015

Wat zeg je?

Als ik bovenstaande vraag de komende tijd zal stellen nadat iemand iets heeft gezegd, komt dat doordat ik een lichte tot middelzware gehoorbeschadiging heb opgelopen door de werkzaamheden van de heren die voor de lekkage in de berging bij de buren in mijn keuken de verwarmingsbuizen hebben moeten afzagen en in de vloer hebben moeten boren. Zijzelf hadden gehoorbeschermers op, ik daarentegen werd aan meer decibellen blootgesteld dan medisch verantwoord is. Een klantvriendelijk gat in de markt: Neem gehoorbeschermers mee voor de klanten bij wie je Guantanamo Bay-achtige geluidsdecibellen voort zal gaan brengen die daar als ultieme martelpraktijken worden uitgevoerd ten einde bekentenissen af te dwingen.

Mij werd meegedeeld dat de mannen om 7.30 uur zouden beginnen. Ik ben er dan om 7.30 uur ook klaar voor. Zij kwamen echter een uur later. In afwisselende samenstellingen had ik drie mannen over de vloer die voor mij onduidelijke dingen deden, maar die, zoals gezegd, er enorm veel lawaai bij produceerden, voor een hoog sensitief persoon behept met misofonie niet heel fijn, maar je hebt het over voor je buren.

Het zou de hele dag duren, maar om 13.30 kwam één van de mannen zeggen dat het klaar was. Tijd voor mij om alle viezigheid die het hele gebeuren veroorzaakt had schoon te maken. Daar zag ik dat op de plek waar de buizen de vloer ingingen ik nog in de berging van de buren kon spieken. Ik ben geen zeur en ga ervan uit dat ze weten wat ze doen, maar klaar zijn en een gat in de vloer, wilde ik wel opheldering over. Nu komt er weer iemand anders (een aannemer) om dat te repareren, via Woonzorg wordt daar dan weer een afspraak voor gemaakt. Dat ken ik. Hoe snel vergeten we Het Raam. Ik zal denk ik zo in januari zelf actie moeten ondernemen, maar voor nu hebben de buren geen lekkage meer in hun berging en daar ging het om.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten