zondag 24 januari 2016

Matt Dusk in person

In Nederland is hij geen huishoud-naam, dus om hem even te plaatsen, de Canadese zanger Matt Dusk zingt het jazz/crooner-repertoire, van standards tot voor hem geschreven stukken. Ik heb 3 CD's van Matt en had hem eigenlijk nooit op zien treden, dus toen ik bij het bekijken van het programma aanbod van het theater van dit seizoen zag dat hij naar Capelle kwam heb ik meteen kaartjes besteld en zodoende zaten vriend Harry en ik op rij 1.

Wat hebben we enorm genoten van zijn optreden, allereerst zijn geweldige stem, de in dit genre onontbeerlijke fantastische band en de manier hoe Matt zich beweegt en met het publiek omgaat, een feest om bij aanwezig te zijn.

Grappig was dat de band aan het begin één voor één opkwamen, eerst de drummer die begon te spelen, vervolgens de contrabassist, de pianist en 2 koperblazers, die steeds invielen bij de al spelende bandleden en toen maakte Matt zijn entree, met een aanstekelijk enthousiasme bracht hij eigen nummers van zijn CD's, maar ook grote stukken uit het American Songbook zoals "Mack The Knife", "I've Got You Under My Skin" en "My Funny Valentine". Zelfs voor een akoestisch gezongen nummer ("Smile"), zonder microfoon en alleen pianobegeleiding, draait hij zijn hand niet om.

Bij zijn openingspraatje maakte hij de fout door mede te delen dat iedereen foto's mocht maken, of mocht twitteren dat ze bij 'm zaten. Met die vrijheid kunnen sommige mensen niet omgaan. De man naast me heeft denk ik maar een derde van de show gezien omdat ie steeds aan het berichten was, foto's maakte, e.d., verderop in de rij was er iemand die denk ik aan het filmen was want een heel fel lichtje van zijn telefoon stoorde enorm. Ik ben dus erg voor: "Het maken van beeld - of geluidsopnames is niet toegestaan. Zet uw telefoon uit". Zelf maakte Matt ook een foto van het publiek en plaatste dat op Facebook

Maar over zijn optreden niets dan lof, wat een fantastische entertainer! Google maar eens.



De door Matt gemaakte foto. Harry en ik zitten vooraan in het midden.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten