vrijdag 1 januari 2016

Silvesteravond 2015

Dit jaar heb ik, eigenlijk voor het eerst, oud en nieuw met vrienden bij mij thuis gevierd. Ik ben meestal ergens uitgenodigd, en ik heb het ook wel eens alleen thuis doorgebracht (nee dat is niet heel erg), maar nu kwamen vrienden Rick, Chris en Harry bij mij. Rick had het voorgerecht gemaakt, Harry het toetje en hij had oliebollen gebakken en nam Groningse kniepertjes (als ik het goed zeg) mee. Zelf had ik me ingespannen om het hoofdgerecht te maken.

Ik had voor de gelegenheid ter verhoging van de feestvreugde wat versieringen aangebracht, en in de namiddag kwamen de mannen aan. Even bijkletsen en toen zo langzaam aan aan tafel gegaan. De Marokkaanse bloemkoolsoep van Rick was heerlijk, ik had voor pasta en een salade gezorgd en Harry had zelfgemaakte stoofpeertjes met ijs.

Na het diner hebben we het spel 30 Seconds gespeeld, een hilarisch leuk spel waarbij je binnen 30 seconden 5 verschillende dingen moet omschrijven, we hebben dubbel gelegen. Harry had net als vorig jaar weer wensballonnen meegebracht, maar daar waar die van vorig jaar nu nog ergens door de lucht zweven, gingen ze dit jaar alle vier zo, hup, de vijver in en één eerst nog in een boom, zodat ik bang was dat die vlam zou vatten, maar dat gebeurde gelukkig niet.

Om 12 uur champagne om te proosten op een fantastisch en gezond 2016 waarin we weer veel mooie en leuke momenten met elkaar mogen beleven, vervolgens de eveneens door Harry meegebrachte reuze-partypoppers op de lanai uiteen laten spatten waardoor mijn lanai nu is gedecoreerd met een lawine van zilveren en gouden snippers. Nog lekker even gekletst en toen was het tijd voor hen om weer richting huis te gaan. We hebben een heerlijke avond gehad!














Geen opmerkingen:

Een reactie posten