maandag 29 februari 2016

Lang gewacht, stil gezwegen...

...niet gedacht, tóch gekregen. Bijna een jaar geleden op 1 maart ging één van mijn jubeljaarblogjes over mijn lagere schooltijd en de afscheidsmusical die we deden, "De Allerlaatste Nieuwsshow". Ik deed een oproep aan de lezers of iemand de liedjes en/of teksten van die musical had. Facebookvriend Bertus, zelf leraar, ging eens te rade in zijn netwerk, en kwam met een email-adres van een bekende van hem die die lp wel moest hebben, en dat klopte.

Ze had de lp, en als ik in de buurt woonde mocht ik 'm kopiëren, zelf kon ze 'm niet overzetten. Ik woon niet in de buurt, maar als ze de teksten kon mailen zou ik al blij zijn. Ze ging op de zolder eens graven, ze had het op dat moment druk, maar ik zou van haar horen. "Doe rustig aan" antwoordde ik haar, "wat in het vat zit verzuurd niet". Dat was 1 maart 2015.

Afgelopen zaterdag kreeg ik plots mail: "Het heeft wel heel erg lang in het vat gezeten, maar de lp was niet waar ik hem zocht, maar ik heb 'm toch gevonden, als je nog interesse hebt in de tekst, hoor ik het wel". Hoe leuk was dat? Ik wilde de tekst erg graag hebben, en ze stuurde die meteen.

Alle liedteksten, waarvan ik het openingsnummer zo weer zong. Mijn eigen liedje "Stripfiguren" kende ik nog maar voor een deel, een ander liedje "Vrouwenproblemen" ook, maar alleen omdat Jolanda daar destijds een wat schuine versie van had gemaakt, voor de rest ging er geen belletje rinkelen, het verhaal had ook maar enkele herkenningspunten voor me, geen idee meer hoe het in elkaar stak, maar wel erg leuk om het in mijn bezit te hebben. Het is nu dan toch ook van belang dat ik de liedjes in mijn bezit krijg, er zullen dan denk ik veel luikjes opengaan. Op de informatie die ik heb ontvangen zag ik dat het een Benny Vreden productie was, die bestaat nog, maar op hun site zijn er allang andere afscheidsmusicals, de kinderen van nu zitten niet meer op "De Allerlaatste Nieuwsshow" te wachten. Toch heb ik hen gevraagd of ze de liedjes nog hebben. Ik ben benieuwd.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten