zondag 20 maart 2016

Dertig seconden

Omdat wij, Harry, Rick, Chris en ik vonden dat het weer eens tijd was om elkaar te zien, werd besloten om gisteren bij mij thuis een hapje te eten en een gezellige avond met elkaar te hebben. Het was bij mij omdat Rick moest werken in Rotterdam en dan daarvandaan nog het toetje mee kon pakken want gegeten had hij al. Harry en Chris waren er zo rond de klok van vijf. Even weer fijn bijkletsen en na het eten wierpen Harry en Chris zich op de afwas, met het toetje wachtten we tot Rick er ook was.

Toen we compleet waren en dessert en koffie hadden genuttigd kwam het door Harry meegebrachte spel 30 Seconds op tafel. Oplettende lezers van mijn blog zullen zich herinneren dat we dat met oud en nieuw ook gespeeld hebben, het is een geweldig spel. In een halve minuut moet je voor je spelpartner 5 dingen, kunnen ook personen, plaatsen of eigenlijk van alles zijn omschrijven. Net als vorige keer was mijn partner Rick. Het koppel Harry en Chris doen mij steeds weer verbazen dat ze totaal foutieve omschrijvingen geven, maar dat de ander tóch het goede antwoord geeft, ik vind dat heel bijzonder. Dit spel geeft bovenal heel veel plezier en we hebben dan ook onbedaarlijk gelachen met elkaar. Voor mezelf was het een openbaring dat ik twee voetbal gerelateerde omschrijvingen goed raadde, ik, wiens kennis over voetbal begint en eindigt met de wetenschap dat de bal rond is. Onbewust weet een mens toch meer dan ie dacht. Onbewust kraamt een mens onder tijdsdruk ook heel wat onzin uit (vooral het àndere team) maar dat is juist wat het spelen van dit spel zo hilarisch maakt.
Het was een heerlijke avond met de heren.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten