dinsdag 1 maart 2016

Maestro

Afgelopen zondag was de halve finale van wat ik één van de leukste tv programma's vind, "Maestro". Acht bekende Nederlanders gaan daar in de strijd met elkaar aan voor de eer en de gouden baton. In acht, en dit jaar zelfs negen weken raken ze steeds bedrevener in het dirigeren van een orkest. Een driekoppige jury, bestaande uit dirigent Vincent de Kort, violiste Isabelle van Keulen en contrabassist Dominic Seldis geven punten en per aflevering valt één kandidaat af. Het orkest beslist d.m.v. stemming wie van de twee kandidaten met de minste punten door mag.

Ik vind het een heerlijk programma om naar te kijken én te luisteren natuurlijk. Het is fantastisch om te zien hoe de kandidaten zich inzetten en je merkt hoeveel inspanning het vergt. Bovendien leer je er ook van. In de halve finale zaten mijn drie favorieten van dit jaar: Karin Bloemen, Daan Boom en Leona Philippo. Karin Bloemen viel helaas af, dus volgende week is de finale, die live wordt uitgezonden, tussen Daan en Leona. Leona is vanaf het begin af aan al heel goed en ze straalt als ze voor het orkest staat, een feest om te zien. Daan is zo verdiend in de finale gekomen omdat ik hem echt heb zien groeien in de afgelopen weken, van onzeker naar iemand die nu helemaal op gaat als hij staat de dirigeren.

Ik ben erg benieuwd wie de opvolger gaat worden van Lenette van Dongen en Spike, de winnaars van 2012 en 2014. Ik wens Leona en Daan heel veel plezier en succes!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten