zaterdag 5 maart 2016

Pushing Bob doet het rustig aan

Als 30e van de in totaal 43 deelnemers maakte Douwe Bob gisteren zijn mede door hem zelf geschreven inzending bekend, hij zal op 10 mei in de eerste halve finale het nummer "Slow Down" ten gehore brengen. Sinds we met Anouk en The Common Linnets onverwacht hoge ogen scoorden in 2013 en 2014 blijven we nu een beetje in de singer/songwriter/gitaar hoek grabbelen. Vorig jaar ging dat onfortuinlijk mis met het door Anouk geschreven en door Trijntje Oosterhuis gezongen "Walk Away" , de afschuwelijke outfit (Barbara Dex award 2015) en de abominabele stage setting van Trijntje zorgden ervoor dat ze in de halve finale bleef steken.

Wat ik leuk vind is dat Douwe Bob heeft nagedacht over wat hij wilde gaan zingen, ik bedoel de tijd van 'dingdingedong', 'lalala' en 'tipititipitipitipiti' is nu wel voorbij, en hij kwam uit bij een reactie op de hedendaagse prestatiemaatschappij, er is constante druk, alles moet snel, dus het kan allemaal wel wat rustiger aan. "Slow down brother, slow down if you can't go on" raadt hij ons aan in een liedje wat klinkt als een radiohit. Het is wat repetitief, hij zingt bovenstaand zinnetje 4 keer ergens in het midden van het nummer en maar liefst 12 keer aan het eind.

Maar goed, alles valt of staat natuurlijk met een goede performance, iets ontzettends qua kleding, zoals Trijntje, valt bij Douwe Bob niet te verwachten. Het is een leuke jongen om te zien, en, zo heb ik me laten vertellen, staat live zijn mannetje. Mensen die in Douwe Bob nu al een winnaar dan wel een verliezer zien vergeten dat we zijn liedje natuurlijk nog wel even moeten afzetten tegen de concurrenten. In de halve finale staat hij met 17 andere landen waarvan er 10 doorgaan naar de finale, waar er 26 zullen aantreden. Zoals gezegd hebben 29 andere landen hun inzending al bekend gemaakt, maar ik heb me er nog niet in verdiept, dat ga ik in mei doen, dan zal ik mijn prognoses, zoals ieder jaar weer delen via mijn blogjes.

1 opmerking:

  1. Rechttoe rechtaan popliedje waar de Denen doorgaans patent op hebben. Plaatsing voor de finale lijkt me geen probleem en verwacht dat-ie daar ook wel ergens in het linker rijtje beland. Van de stuk of 25 inzendingen die ik tot nu toe gehoord heb vrees ik met grote vrezen dat Rusland de beste papieren heeft......

    BeantwoordenVerwijderen