maandag 7 maart 2016

Toen en Nu: Karin Bloemen

De afgelopen weken heb ik genoten van het optreden van Karin Bloemen bij het tv programma "Maestro", waar ze een verdiende 3e plaats behaalde. En door de jaren heen heb ik verschillende theaterprogramma's van haar bezocht en ben in het bezit van een aantal cd's met prachtige kleinkunst-liedjes. Ik bedacht me dat ze toch al weer heel wat jaartjes meedraait, zelf heb ik haar leren kennen in de tv serie "De Kip En Het Ei", een komedie uit 1985/86 waarin ze 22 afleveringen lang Thea Dageraad speelde, samen met vader en zoon Römer die respectievelijk haar schoonvader en man speelden.

Nog voordat ze haar opleiding aan de Academie voor Kleinkunst in 1984 had afgerond had ze al haar eerste rol te pakken in de musical "De Zoon Van Louis Davids", en sindsdien is deze vrouw niet meer weg te denken uit de Nederlandse theaters, maar liefst 19 theatershows, alleen of met anderen, heeft ze al op haar naam staan, daarnaast heeft Karin veel dingen op TV gedaan, van series en panels tot aan het al eerder genoemde "Maestro".

Karin is getrouwd met Marnix Busstra en is moeder van twee dochters. Ze is nu 55 jaar, en zal hoop ik nog jaren actief blijven op velerlei gebied, het is niet voor niets dat ze in 1983, tijdens haar opleiding, al de Pisuisse Prijs ontving, een onderscheiding die wordt uitgereikt aan de leerling met de beste theaterprestaties binnen de Academie voor Kleinkunst.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten